"Eens ik een doel hebt, bijt ik me vast"

Als het gesprek gaat over automechanica, brandstofmotoren en gemengde productielijnen, dan fluit het algauw in de oren van Jacki Collet. Gelukkig weet ingenieur Geert Maes (50) alles over de complexe architectuur van vrachtwagens.

Hoewel er volgens hem nog een lange weg is te gaan, lukt het al aardig om een gemengde productie van trucks met elektrische en brandstofmotoren op poten te zetten. “Dat is allesbehalve eenvoudig, omdat vrachtwagens nu eenmaal ingewikkeld in mekaar zitten. Lastiger dan auto’s. Er is zoveel meer diversiteit. De uitdaging is groot om bijvoorbeeld een vrachtwagen met een geĆ«lektrificeerde motor van dezelfde band te laten rollen als een model met een klassieke brandstofmotor.

Geert is een man van oplossingen. Ontwerpen is zijn passie. “Eens ik een doel heb, bijt ik me daarin vast. Kijk maar naar dit huis, ook zelf bedacht en gebouwd. Met veel hoeken en ronde vormen. Dat betekent extra werk, maar ik vind het bijzonder leuk om te doen. Met mijn diploma kan ik evengoed terecht in de bouw, maar mijn hart ligt nu eenmaal bij de automechanica.” Een denker in drie dimensies dus. Geert en Jacki Collet hebben dan toch meer gemeen dan aanvankelijk gedacht.

“Ik ben niet groot, wel breed van stuk. Een korte hals op een stevige schouderpartij. Trui Bob in maat L zal me beter flatteren dan deze sample maat M. Voor de foto is dat geen bezwaar?”

Doorgaans houdt Geert zich niet bezig met kleren. “Blij toe dat mijn vriendin af en toe iets uitzoekt voor mij,” lacht hij.

Als puntje bij paaltje komt, blijkt dat hij toch een tamelijk groot belang hecht aan wat hij precies draagt. “Door de band grijp ik naar blauw, grijs of zwart. Deze trui Bob van Jacki Collet zou ik sowieso uit het rek trekken. Helemaal mijn smaak. De juiste kleuren geven meestal de doorslag, daarnaast moet kleding vooral zacht aanvoelen. En oh, zeker geen rolkraag voor mij! Dat zit met trui Bob alvast helemaal goed. Een sjaal draag ik zelden of nooit. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het mooi, maar lastig. Uiteraard spreek ik enkel voor mezelf.”


Trui Bob is beschikbaar in de maten M, L, XL en XXL
Sample maat M zoals op de foto’s: schouderbreedte 44 cm, armlengte: 67 cm
Afmetingen sjaal Hector: L: 200 x B 32 cm

Kleuren: zwart/antraciet, lichtgrijs/kaki, aqua/petrol
Samenstelling: 70 % VI - 30 % PL (elastisch, superzacht, heerlijk licht en comfortabel, kleur- en vormvast)
Kort wassen op 30° C, plat drogen aan de lucht, eventueel strijken op lauwe temperatuur

Prijs trui Bob: € 689
Prijs sjaal Hector: € 299

‘Bob & Hector’ zijn enkel hier en nu te koop in presale! Bestellen en meer info op elke@welove.be
 

Populaire posts