Verhalen uit de kast - David


In ‘Verhalen uit de kast’ lees je een bijzonder verhaal over een kledingstuk dat verweven is met iemands leven. Vandaag vertelt David (49) over de trui die hem bijblijft.

“Geloof het of niet, maar mijn tienerjaren bracht ik door met één trui! De middelbare school rondde ik af in een werkelijk on-ver-slijt-bare zeemanspull van Paul & Shark. Ik kreeg ze van mijn moeder toen ik twaalf was. Op m’n achttiende fietste ik er nog mee naar de klas. Door weer en wind. Geen regendruppel kreeg er vat op.

Na 6 jaar intensief dragen, zat ik dan toch door de leren lappen op de ellebogen. Afscheid nemen van dit dierbare stuk was buiten mijn moeder gerekend. Ze liet de trui repareren in de winkel waar we ze ooit kochten. Kwam terug met gloednieuwe lappen op de ellebogen, betalen hoefde niet eens. Attentie van het huis, zo luidde de boodschap. En dat na al die jaren!

Het zal niet verbazen dat ik het merk nog steeds koop. Deels uit nostalgie, deels voor de topkwaliteit en de onnavolgbare service.”

Heb jij ook een bijzonder verhaal over een kledingstuk dat verweven is met jouw leven?

Noteer het in een paar lijnen en gooi het in de mail, samen met een foto van jezelf en/of het kledingstuk. Hélemaal ideaal is een foto waarop jij poseert in je favoriet.

Populaire posts